Customer Success Werkstudent oder Praktikant (m/w/d)

Beschreibung

Start: ASAP aber bis spätestens 01.01.2021

Mindestlaufzeit: 2 Monate

Firmensitz: Köln, Du kannst aber gerne von überall (remote) arbeiten. Zweites Büro in Berlin und Barcelona geplant.

 

Es gibt verschiedenste Gründe, warum wir uns körperlich betätigen, warum wir damit anfangen und dabeibleiben. Wir verfolgen unterschiedliche Ziele und haben unterschiedliche Präferenzen, was wir genau machen wollen. Jeder Mensch ist anders, insbesondere wenn es um das Thema Fitness geht. Wir möchten deshalb jedem sein ganz eigenes Fitness- und Gesundheitsprogramm und vor allem seinen ganz eigenen Trainer geben. Denn wir wissen, dass die Kombination aus persönliche Bindung und individualisiertem Programm einer der besten Wege ist, um gesunde und nachhaltige Gewohnheiten zu etablieren.

 

Bei VATION stellen wir Dir Deinen eigenen Coach an die Seite, der Dich Tag für Tag dabei unterstützt, an Deiner Fitness zu arbeiten. Du erzählst uns einfach von Deinen Zielen, Vorerfahrungen sowie möglichen Einschränkungen und wir planen wöchentlich ein hoch

flexibles Programm. Egal wie viel Zeit Du hast, auf welchem Level Du Dich gerade befindest und ob Du Zugang zu Equipment hast, Dein Trainer wird kreativ. Wir liefern unseren Kunden vor allem Expertenwissen und -anleitung sowie die Unterstützung, die man braucht, um eine Routine zu entwickeln.

 

VATION ist bereits das zweite Unternehmen von Marik, Marius und Tobias und wurde im April 2020 gegründet. Seit Beginn wird VATION von namhaften Investoren finanziert.

 

Unser YouTube Kanal: www.youtube.com/channel/UCv5z6CyGUazD5hellfa3nGA/videos

 

Our offering

- Have impact. Join and build a young company operating at break-neck speed — we have bold ambitions

- Learn and grow. You’ll be working with the newest technologies & tools and a smart & ambitious team. You have the opportunity to join VATION after your internship

- There's more! Enjoy flexibility in terms of geography and working hours, free drinks in our office in Cologne, and join regular team events

 

The position

Are you excited to join our team, shape this company and disrupt an industry? Apply!

- It’s your responsibility to take of our users through all operational processes of the customer journey - you are the first touch point for all potential customers

- You onboard our new users (collecting data, matching with our trainers etc.)

- You are responsible for gathering user feedback and can actively change our service to satisfy our customers

- You improve our processes including the customer journey by conceptualizing and implementing automations

- You are in constant contact with our trainers to meet demands of new and existing customers

 

What you'll bring along

We would love to hear from you, even if you can't tick every box but think you’re a good fit!

- You are about to or have completed your studies (Bachelor / Master)

- You are fluent in German and English (verbal and written)

- You have a hands-on mentality, have a bias for action and get things done

- You are highly structured, conscientious and have a strong attention to detail

- You are comfortable to move between the user perspective and the business (cost) side, but lean towards a user advocate

- You enjoy talking to users and like to pick up the phone

- You are a real problem solver

- You’ve ideally gained previous experience from related internships or working student positions within a B2C or health-care environment

 

Contact information

If you have any questions just contact us via team@vation.io

We only need your CV and potential certificates